Bieganie a odchudzanie

Czy bieganie zawsze ma pozytywny wpływ na proces odchudzania? Czy liczba przebiegniętych kilometrów powinna być wyznacznikiem jakości procesu odchudzania? W tym artykule zastanowimy się jaki wpływ ma bieganie na odchudzanie oraz w jaki sposób biegać, aby uzyskać najlepsze efekty.

Rodzaj biegania a sylwetka ciała

Nie można się bardziej mylić niż wtedy, kiedy wyobrażasz sobie, że każdy rodzaj biegania służy odchudzaniu. Wystarczy spojrzeć na muskulaturę sprinterów, aby zobaczyć że to nie jest najlepszy rodzaj sportu dla osób szukających możliwości zrzucenia kilku kilogramów. Skąd się to bierze? Jeżeli nie masz czasu na długie treningi, a Twoim celem jest jak najszybsze zmęczenie się, to bieganie jest bardzo nietrafionym pomysłem na ćwiczenia. Dlaczego? Proces spalania tłuszczu zaczyna się dopiero, gdy Twój organizm poddawany jest ćwiczeniom przez długi czas, ale nie muszą one być intensywne. Czyli, jeżeli zadajesz sobie pytanie jak zacząć biegać żeby schudnąć to odpowiedź jest bardzo prosta. Należy biegać wolnym tempem, ale poświęcać na to dużo czasu. Przykładowo biegać truchtem ale przez godzinę, zamiast zwiększać tempo i biegać jedynie 15 minut.